پی آر پی مو در مشهد

ریزش مو بر اثر عوامل مختلفی مانند اختلالات هورمونی، وراثت، شرایط پزشکی مثل کمبود ویتامین یا عوارض دارویی، استرس و اضطراب، مصرف سیگار و دخانیات، تغذیه و یا بخشی از فرایند طبیعی افزایش سن اتفاق می‌افتد. این عارضه عموما در آقایان و خانم‌ها و در سنین مختلف بروز می‌کند. به طور کلی ممکن است ریزش مو فقط بر روی پوست سر و یا اینکه کل بدن تاثیرگذار باشد. درمان ریزش مو با توجه به تشخیص پزشک از روش‌های مختلف انجام می‌شود.
 از همین رو، بسیاری از افراد در مواجهه با این معضل به دنبال راه‌حلی برای درمان ریزش موهای خود می‌گردند. پی آر پی مو یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی برای ترمیم موها و افزایش تراکم موهای سر است. اما پی آر پی چیست؟ آیا PRP مو روی رشد و تقویت موها تاثیرگذار است؟ در این مقاله به بررسی کامل این روش درمانی و قیمت پی آر پی مو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

پی آر پی مو چیست؟

پلاسما قسمت مایع خون است که از آب و پروتئین تشکیل شده است و به گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها اجازه می دهد در جریان خون حرکت کنند. پلاکت ها نوعی سلول خونی هستند که به لخته شدن خون کمک می کنند. پلاکت ها نقش اساسی در بهبودی دارند.

بنابراین، پزشکان دریافتند که پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود آسیب های تاندون، ماهیچه، مفاصل و حتی پوست و مو داشته باشد. هنگامی که پلاکت ها در ناحیه درمان قرار می گیرند، فاکتورهای رشد را آزاد می کنند و باعث ترمیم و رشد سلولی می شوند. در نتیجه این اتفاقات، روند بهبودی بدن تحریک و تسریع می شود.

بنابراین در پاسخ به این سوال که PRP مو چیست، می توان گفت که این یک روش درمانی بالینی است که در آن پلاسمای غنی از پلاکت برای درمان ریزش مو و رشد مو به پوست سر بدون تزریق توسط تکنولوژی نانو و بوسیله ی نانولیپوزوم های متشکل از فسفولیپید انجام میشود.

پی ار پی مو بدون تزریق در مشهد

همانطور که میدانید اخیرا  PRP در درمان بسیاری از بیماری های موقر بوده و نتایج مثبتی داشته خصوصا در مبحث زیبایی  جهت کاهش چین و چروک پوست و درمان طاسی اندروژنیک (کچلی مردان و زنان ) داشته است .
 این درمان بصورت تزریق پلاسمای تغلیظ شده از خود فرد است که حاوی پلاکت ها و فاکتور های رشد فعال شده در خون فرد است.
مشکلی که درمان پی ار پی بسیار بیماران را رنج می هد درد هنگام تزریق است. برای اولین بار جدیدترین روش تزریق پی ار پی مو در مشهد در کلینیک دکتر مهاجرزاده موجود است که روش پی ار پی مو بدون درد و بدون نیاز به تزریق می‌باشد. 

انجام پی ار پی مو در مشهد توسط تکنولوژی نانو و بوسیله ی نانولیپوزوم های متشکل از فسفولیپید انجام میشود.

در حقیقت نانولیپوزوم های فسفولیپیدی اجسام کروی تو‌خالی متشکل از فسفولیپید می‌باشند که منشا گیاهی داشته اند و اندازه ی آنها قابل تنظیم میباشد و معمولا از 50 مانومتر بالاتر است.

کلینیک تخصصی دکتر سعید مهاجر زاده برای اولین بار در مشهد این امکان را به همشهریان مشهد و مسافران محترم می دهد که پی ار پی مو بدون درد و بعبارتی prp مو بدون نیاز به تزریق و تنها توسط لوسیون های مخصوص توسط خود بیمار انجام میشود.

در محصول عصاره پلاکتی لیپوزومه  فاکتورهای رشد پلاکتی  بصورت مکانیکال و با استفاده از اکتیواتور های خاصی استخراج شده و در لیپوزوم های فسفولیپیدی بارگذاری میشه .

نانولیپوزوم ها جدیدترین تکنولوژی رساندن دارو بصورت هدفمند (drug delivery) می باشد که داروها  بخصوص عصاره ی پلاکتی در داخل این اجسام کروی جای‌گذاری شده و از سد های دفاعی بدن مثل پوست و سیستم دفاعی سلولی بدن عبور کرده و به آسانی به محل هدف میرسند.

ویژگی مهم نانولیپوزوم ها ساختار آنها هست که با توجه به ساختار فسفولیپیدی و قابلیت انعطاف پذیری بالای نانولیپوزوم ها امکان انجام پی ار پی و پی ار پی صورت بدون نیاز به تزریق را فراهم آورده است. بعبارتی بجای تحمل درد سوزن برای رساندن دارو و پی ار پی به ریشه ی مو میتوان پی ار پی مو و صورت بدون درد و بدون نیاز به تزریق انجام داد و نانولیپوزوم های وظیفه‌ی سوزن را بدون نیاز به تزریق بر عهده میگیرند.

یکی دیگر از ویژگی های این محصول تقسیم بندی دوز می باشد در این محصول سعی می شود به جای تزریق یک دوز بالای فاکتور های رشد پلاکتی، همان دوز تقسیم بندی شود به شکلی که فاکتور های موثر در بازسازی بافت نظیر PDGF و IGF در غلظت اپتیمم باشند. بدیهی است تماس طولانی مدت با فاکتور های رشد در احیا و بازسازی بافت موثر تر خواهد بود.

PRP مو بدون تزریق در مشهد

تعداد جلسات پی آر پی مو (PRP)

برای درمان کامل prp مو ، حداقل ۳ تا ۵ جلسه برای اکثر بیماران توصیه می شود. اولین نتایج حتی پس از اولین جلسه قابل مشاهده هستند. زیرا غلظت سلولهای بنیادی ۳-۸ برابر بیشتر از حجم موجود در خون در کل بدن است. پس از جلسات دوم و سوم ، نتیجه تشدید می شود

بعد از سه جلسه اول ، موها ۶۰٪ نسبت به ناحیه قبل از درمان ، متراکم می شوند. اگر از نتیجه ناراضی باشید ، امکان جلسات بیشتر وجود دارد.

در نهایت ، همه اینها به شدت ریزش مو و ترکیب روش های درمانی دیگر بستگی دارد . محدودیتی در تعداد درمانهایی که فرد می تواند انجام دهد وجود ندارد. با این حال ، برای اینکه نتایج شما مدت طولانی تری داشته باشد ، باید هر سال پی آر پی مو را تکرار کنید.

پی ار پی مو در مشهد

عوارض PRP موی سر

از آنجایی که درمان PRP شامل تزریق خون فرد به پوست سر او می شود، فرد در معرض ابتلا به بیماری های واگیر دار قرار ندارد. با این حال، هر گونه درمانی که شامل تزریق می شود همواره خطر ابتلا به عوارض جانبی از جمله موارد زیر را به همراه دارد:

  • آسیب به عروق خونی یا اعصاب
  • عفونت
  • کلسیفیکاسیون در محل تزریق
  • بافت اسکار (جای زخم)

همچنین، احتمال دارد که فرد به ماده بی حس کننده استفاده شده در درمان واکنشی نامطلوب دهد. در صورتی که قصد انجام درمان PRP مو  برای ریزش آن را دارید، حساسیت خود را نسبت به مواد بی حس کننده به طور کامل برای پزشک خود توضیح دهید.

روش پی آر پی برای چه افرادی پیشنهاد نمی‌شود؟

می‌دانیم که این روش می‌تواند راه درمانی برای ریزش موهای شما باشد، اما به طور کلی استفاده از این روش به افراد زیر پیشنهاد نمی‌شود:

  • افرادی که سابقه‌ی مصرف مواد مخدر دارند
  • افرادی که سابقه‌ی مصرف الکل دارند
  • افرادی که از دارو هایی برای رقیق شدن خون استفاده می‌کنند
  • افرادی که به صورت روزانه و مداوم دخانیات مصرف می‌کنند

مراقبت های بعد از پی آر پی مو

یکی از ایمن ترین درمان ها برای جوانسازی پوست صورت، التیام زخم و ترمیم آن استفاده از پی آر پی است. برای دستیابی به نتایج درمانی مطلوب، رعایت توصیه های پزشک معالج و مراقبت های پس از پی آر پی بسیار مهم است.

هنگامی که پس از آسیب، PRP تزریق می شود، پزشک می تواند به فرد توصیه کند تا ناحیه مورد نظر را استراحت دهد. با این حال، این توصیه ها بیش از اینکه در مورد تزریقات PRP باشند به آسیب مربوط می شوند. اغلب افراد می توانند پس از تزریقات PRP به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

شما باید یک هفته قبل و بعد از درمان PRP از استعمال دخانیات، الکل و تنباکو خودداری کنید.

پس از عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، آسپرین، ویتامین C و E خودداری کنید.

تا 48 ساعت بعد از درمان PRP آرایش نکنید.

برای کاهش تورم و کبودی پس از تزریق از کیسه یخ استفاده کنید.

سعی کنید محل تزریق پی آر پی را ماساژ ندهید

به مدت دو هفته از ضد آفتاب استفاده کنید

در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید

از رفتن به حمام، سونا و استخر خودداری کنید.

سعی کنید ورزش های سنگین انجام ندهید.

کسانی که پی آر پی زانو و … انجام داده اند باید با نظر پزشک ورزش کنند.

سعی کنید به مدت یک هفته از محصولاتی مانند ژل صورت، اسکراب و اصلاح صورت استفاده نکنید.

آیا بعد از پی آر پی مو می توان فعالیت های روزانه را انجام داد؟

برای بسیاری از افراد این نگرانی وجود دارد که بعد از پی آر پی، میتوانند به کارهای روزمره خود بپردازند و سر کار بروند؟ پاسخ این افراد مثبت است.
پس از انجام این روش برای کاهش ریزش مو و رشد فولیکول های مو، به راحتی می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید و مانند روش های دیگر نیازی به چند روز مرخصی و استراحت در منزل ندارید. مراقبت از روش های کاشت مو بسیار بیشتر از مراقبت های بعد از پی آر پی است.

https://www.drmohajerzadeh.com/reserve/
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 53 میانگین: 5]

درخواست مشاوره رایگان

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

16 پاسخ

  1. وای باورم نمیشه اولین دکتر پی آر پی مو بدون تزریق در مشهد هستند آقا دکتر سعید مهاجرزاده
    امیدوارم موفق باشند

    1. سلام خسته نباشید من ریزش مو دارم موهام خیلی چربه میخواستم بدونم با پی آر پی درست میشه؟و اگه موهات ارثی باشه چی؟تشکر

  2. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میخواستم بدونم این مدل پی آر پی بدون تزریق در مشهد آیا درد هم دارهه؟؟
    من خیلی میترسم از آمپول اما ریزش شدید دارم و چندتا متخصص بهم پی ار پی مو رو پیشنهاد کردند اما به علت ترس قرص خوردم اما خیلی نتیجه نگرفتم
    ممنون میشم راهمایم کنید

      1. سلام عصر بخیر به دکتر مهاجر زاده بنده مدت یک ماه است به هردوپا ژاله ترزیق کردم اما به آن صورت که خواستم خوب نشدم والان میخواب پی ار پی انجام بدم میخواستم از آفای دکتر سوال کنم می‌شود بعداز تزریق ژل پی ار پی انجام بدم ممنون وتشکر وهزینه اش چقدر است

  3. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم هزینه پی ار پی مو در مشهد بدون تزریق چقدرهه؟؟
    و اینکه چند جلسه است؟؟ میشه در مورد نوبت دهی هم راهنمایم کنید و بفرمایید مراحل به چه صورت است؟
    و ایا واقعاااا درد ندارهه چون من خیلی از درد میترسم

    1. سلام سرکار خانم جلالی
      خیر به هیچ عنوان درد ندارد و پی ار پی مو بدون تزریق روش بسیار نوینی برای درمان ریزش مو است
      لطفا برای مشورت با جناب آقا دکتر و رزرو نوبت کلیک بفرمایید.

  4. سلام روزتون بخیر
    میخواستم بدونم هزینه پی آر پی مو در مشهد چقدرهه؟؟
    و دقیقا چند جلسه باید بیایم؟؟
    یه سوال دیگه داشتم میشه از مراحل پی ار پی مو فیلم و عکس بیشتری بذارین
    من خیلی تمایل دارم بیام ولی میخوام ببینم دقیقا چه مراحلی دارهه؟؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام سرکار خانم حسینی نسب
      هزینه پی ار پی در مشهد بدون تزریق نیاز به معاینه دقیق و شرایط شما دارد و آقا دکتر پس از معاینه دقیق و بررسی وضعیت شما هزینه رو بهتون اطلاع میدهند
      اما این هزینه از هزینه پی ار پی مو با تزریق کمتر می باشد.

  5. سلام خسته نباشید آقای دکتر آیا کسی که مزو انجام داده میتونه روشش رو تغییر بده prpانجام بده آیا موهایی که در اومده نمیریزه اگه مزو رو انجام نده؟
    تعداد جلسات چطوری میشه باید ۳جلسه بیام یا فرق میکنه؟

  6. سلام. پی آر پی بدون تزریق حتما با گرفتن خون بیمار انجام میشود؟ یا دارو هم میشود به جای آن انجام داد؟ اگر خون است چقدر خون باید بدهیم؟ ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *