اوزون تراپی دیسک کمر در مشهد

دیسک کمر عارضه ای است که در اثر وارد شدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر در اثر بالا رفتن سن ممکن است به وجود آید.
مهمترین علامت تشخیص دیسک کمر درد است که معمولا در قسمت پشت بدن و پا بروز می کند، درمان دیسک کمر شامل روش های بدون جراحی و جراحی است.

دیسک کمر چیست؟

قبل از آشنایی با دیسک کمر و درمان آن ابتدا باید به خوبی با ساختمان ستون فقرات آشنا شوید و سپس به موضوع دیسک کمر بپردازیم.
ستون مهره ها یا ستون فقرات از 33 مهره تشکیل شده است که توسط دیسک های اسفنجی از هم جدا شده اند. ستون فقرات به 4 ناحیه تقسیم می شود:

ستون فقرات گردنی: 7 مهره اول که در گردن قرار دارند

ستون فقرات سینه ای: 12 مهره بعدی که در ناحیه قفسه سینه قرار دارند

ستون فقرات کمری: 5 مهره بعدی که در قسمت پایین کمر قرار دارند

ستون فقرات خاجی: پایین ترین 5 مهره، که در زیر کمر قرار دارد، همچنین شامل 4 مهره است که استخوان دنبالچه (دنباله) را تشکیل می دهند.

ستون فقرات کمری از 5 بخش استخوانی در ناحیه کمر تشکیل شده است که در آن بیماری دیسک کمر رخ می دهد.

به حالتی که دیسک های بین مهره ای ستون فقرات به علت ضربه یا فشار زیاد ناشی از کار، رانندگی یا نشستن پشت میز دچار تورم و آسیب شوند، فتق، هرنی، پارگی یا بیرون زدگی دیسک کمر گفته می شود

دیسک برآمده: با افزایش سن، دیسک بین مهره ای ممکن است مایع خود را از دست داده و خشک شود
با این اتفاقدیسک اسفنجی (که بین قسمت های استخوانی ستون فقرات قرار دارد و به عنوان یک ضربه گیر عمل می کند) فشرده می شود، این ممکن است منجر به شکستگی حلقه بیرونی سخت شود و به هسته یا داخل حلقه اجازه می دهد تا بیرون بزند که به آن دیسک برآمده می گویند.

پارگی یا فتق دیسک:  دیسک کمر مانند یک بلبرینگ‌ است. یعنی هسته در داخل حلقه دیسک می چرخد و خود حلقه دیسک به مهره ها متصل است در نتیجه این بلبرینگ زنده باعث حرکات ستون مهره ها می‌شود. در یکی از این حرکات حلقه دیسک ترک میخورد که اصطلاحا می گوییم دیسک دژنره (ساییده) شده است. در یکی از این حرکات ممکن است شکافی که در حلقه دیسک ایجاد شده است بزرگ‌ تر شود و محتویات دیسک به جای اینکه در داخل حلقه دیسک باشد به بیرون از حلقه دیسک می‌رود و روی عصب فشار می آورد.

علائم بیماری دیسک کمر چیست؟

علائم بیماری دیسک کمر بسته به محل فتق دیسک و اینکه چه ریشه عصبی به آن فشار می آورد متفاوت است، شایع ترین علائم دیسک کمر عبارتند از کمر درد و دردی که از کمر به اندام های تحتانی که اصطلاحا درد سیاتیک نامیده می شود.
همان‌طور که می‌دانید؛ ستون فقرات شبکه‌ی پیچیده‌ای از اعصاب و عروق خونی است که دیسک کمر می‌تواند فشار زیادی به این اعصاب و عضلات اطراف آن وارد کند.
دیسک کمر معمولا با علائم زیر همراه است:

• کمر درد متناوب یا مداوم (ممکن است با حرکت، سرفه، عطسه یا ایستادن طولانی مدت بدتر شود)
  • اسپاسم عضلات پشت
  • ضعف عضلانی غیرقابل توصیف
  • کاهش رفلکس در زانو یا مچ پا
  • درد و بی‌حسی، اغلب در یک سمت بدن
  • دردی که به دست یا پا هم کشیده می‌شود
  • دردی که شب‌ها یا با انجام حرکات خاص شدت می‌گیرد
  • دردی که بعد از نشستن یا بلند شدن بیشتر می‌شود
  • دردی که بعد از پیاده‌روی‌های کوتاه به وجود می‌آید
  • مورمور شدن، درد یا سوزش در مناطق آسیب‌دیده
اوزون درمانی یا اوزون تراپی دیسک کمر

اوزون تراپی دیسک کمر

دغدغه همه افرادی که به بیماری دیسک کمر مبتلا می شوند انتخاب بهترین روش درمان دیسک کمر است؛ روشی که بیمار با هزینه مناسب، کمترین استرس ، کمترین عارضه درمانی و درد در کوتاه ترین زمان ممکن به زندگی عادی بازگردد.
درمان های زیادی برای انواع بیرون زدگی دیسک کمر یا پارگی دیسک وجود دارد.

دکتر سهید مهاجرزاده بهترین متخصص ارتوپد مشهد مجموعه ای از بهترین روش های درمانی را در کلینیک فوق تخصصی خود برای درمان دیسک کمر به بیماران ارائه می دهد.

یکی از جدیدترین روش های درمان دیسک کمر اوزون تراپی است، اوزون درمانی یکی از پیشرفته ترین تکنیک های اروپایی در کنترل و درمان دیسک کمر  است  که توسط بهترین متخصص ارتوپد مشهد ( دکتر سعید مهاجرزاده ) انجام می شود .

اوزون درمانی یا اوزون تراپی دیسک کمر یک روش بدون تهاجم در درمان دیسک کمر است که با شدت بخشیدن به جریان خون در مفاصل و خاصیت ضد التهابی باعث ترمیم بافت آسیب دیده میشود.
برای این منظور از مخلوط گاز اوزن و اکسیژن با نسبت 60 به 40 استفاده می شود. برای درمان ممکن است لازم باشد بین چندین بار تزریق در کمر انجام شود. این روش تزریق اوزون، “روش ورگا” نام دارد.
اوزون درمانی می تواند در مفاصل، زیرپوست و داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود پاسخگویی افراد به این درمان متفاوت است اما درشرایط خاص افراد به ۳ تا ۵جلسه برای درمان نیازدارند اكثر افراد بعد از انجام این روش با كاهش درد مواجه میشوند
پس از تزریق گاز ازون ، این گاز از خود اکسیژن آزاد می کند و انرژی آزاد می شود و موجب کنترل درد دیسک کمر می شود . ازون درمانی در همه سنین قابل استفاده است و حتی بیماران مبتلا به دیسک کمر در سنین بالا هم می توانند از این روش غیر جراحی استفاده کنند.

تاثیر اوزون تراپی بر دیسک کمر

اوزن اثرات مختلفی برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر دارد. موفقیت اوزن تراپی بر اساس اصول زیر است:

_ یکی از مشکلاتی که در فتق دیسک ایجاد می شود التهاب است. واکنش های زنجیره ای باعث این التهاب می شوند. اوزن واکنش هایی که باعث ایجاد مولکول های التهابی می شوند را متوقف می کند. با کاهش التهاب در فتق، دیسک درد بیمار تسکین می یابد.

_ فتق دیسک جریان خون را دچار مشکل می کند. ایجاد اشکال در گردش خون باعث درد می شود. تزریق اوزن از دو طریق این مشکل را حل می کند: اول: تزریق مستقیم باعث رسیدن اکسیژن و انتشار آن در ناحیه فتق می شود. دوم: اوزن به طور غیرمستقیم باعث آزاد شدن اکسیژن از هموگلوبین می شود. به این ترتیب غلظت اکسیژن در محل فتق افزایش پیدا می کند و دیسک درد بیمار تسکین پیدا می کند.

_ آب بخش اصلی مواد موجود در فتق دیسک را تشکیل می دهد. تزریق اوزن در درون دیسک، حجم آب موجود در فتق را کاهش می دهد. بنابراین اندازه فتق کوچک می شود و درد آن بهبود پیدا می کند.

_ اوزن سلول های بدن را تحریک می کند که کلاژن تولید کنند و این یکی از مهم ترین اثرات اوزن برای بهبود دیسک درد است.

این روش به قدری عالی می باشد که بسیاری از افراد از جراحی دیسک کمر اجتناب می کنند، چرا که افراد بسیاری از اوزون درمانی رضایت کافی به دست آورده اند.

مزایای اوزون درمانی دیسک کمر

• روش درمانی غیرتهاجمی
  • بدون درد
  • هزینه بسیار پایین تر از جراحی
  • بدون نیاز به بستری
  • زمان کم در روند درمان

ویدئو رضایت بیمار از اوزون تراپی

[کل: 16 میانگین: 3.6]

15 پاسخ

1. بهترین دکتر اوزون تراپی در مشهد هستند ایشون؛ من واقعا از کارشون راضی بودم و به همه پیشنهاد می کنم اگر دیسک کمر دارید حتما حتما یه جلسه برید پیششون

2. سلام روزتون بخیر
    آقا دکتر به نظر من بهترین متخصص دیسک کمر در مشهد هستند
    من یکسال پیش رفتم پیش ایشون و کاملا دیسک کمرم درمان شد
    اوزون تراپی خیلی برای کمر من خوب بود چون من از عمل جراحی خیلی زیاد می ترسیدم

1. سلام دوست عزیز ممنون از انرژی خوبتون
      ایشالا همیشه سلامت و تندرست باشید

3. سلام خدا قوت و خسته نباشید
    من از شهر یزد پیش آقا دکتر سعید مهاجرزاده اومدم و ایشون دیسک کمر من رو درمان کردن واقعا از کارشون راضیم و همیشه به اقوام و دوستان ایشون رو معرفی می کنم در اینجا باید بگم ایشون بهترین دکتر اوزون تراپی در مشهد هستند.
    سپاس

1. سلام وقتتون بخیر
      بله، جناب دکتر مهاجرزاده اوزون تراپی زانو انجام میدن و همچنین می تونید به صورت آنلاین نوبت رزرو کنید

4. بله ایشون به صورت کاملا تخصصی اوزون تراپی زانو و کمر برای مریض ها انجام میدن شما هم میتونید به صورت آنلاین نوبت رزو کنید