بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد

پیدا کردن بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد مبتلا به این عارضه و مشکل است. زانوها یکی از مهم‌ترین مفاصل بدن انسان محسوب می‌شوند که هر روزه نیروی زیادی را در اثر راه رفتن، نشستن و یا جابه‌جایی بار، تحمل می‌کنند. مفاصل زانو ممکن است دچار مشکلاتی شوند که یکی از رایج‌ترین آن‌ها، پاهای پرانتزی است. این مشکل حالتی غیرطبیعی در پاهای انسان است. در صورت بروز این مشکل، در هنگام ایستادن در حالی که مچ پاها در کنار و هم و متصل به یکدیگر قرار می‌گیرد، زانوها در کنار هم قرار نگرفته و فاصله‌ای بین آن دو وجود دارد.

این ناهنجاری که بیشتر به عنوان سندرم پای پرانتزی شناخته می‌شود، در کودکان و خردسال، نوزادان و هنگام یادگیری راه رفتن رایج است، اما اگر بیش از سه سال ادامه یابد، باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. یکی از درمان‌های این مشکل، جراحی است. اگر در شهر مشهد زندگی می‌کنید و به دنبال بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد هستید، بهتر است این مقاله را دنبال کنید.

در این مقاله قصد داریم تا ابتدا با کلیاتی از این سندرم  و درجات پای پرانتزی آشنا شویم و ببینیم که عمل پای پرانتزی در چه صورتی انجام می‌شود. در ادامه نیز با عوارض پای پرانتزی و نیز بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد، آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب

پای پرانتزی چیست و دلیل ایجاد این ناهنجاری در پاها چیست؟

وقتی فرد بتواند مچ پاهای خود را به راحتی به هم نزدیک کند اما زانوها با هم فاصله داشته باشند و به سمت بیرون باشند، در اصطلاح «پای پرانتزی» گفته می‌شود. پای پرانتزی به انگلیسی یا در اصطلاح پزشکی ژنوواروم (Genu Varum) گفته می‌شود. این عارضه و یا این شکل از پاها در کودکان و از بدو تولد شایع است و ممکن است در هنگام به راه افتادن، کودک جلب توجه کند اما در اکثر موارد و تا دو سالگی بهبود پیدا می‌کند. هنگامی که این مشکل، بیش از سال سوم باقی بماند، دلایل بسیاری برای ایجاد و ماندن این حالت در زانوها توسط متخصصان ارتوپدی مطرح می‌شود.

دکتر سعید مهاجرزاده بهترین متخصص ارتوپد و جراح در مشهد می باشند، برای نوبت دهی آنلاین کلیک کنید.

پای پرانتزی کودکان

با این که این مشکل زیاد شایع نیست اما ممکن است در میان چیزهای دیگر، راشیتیسم همراه با کمبود ویتامین D، باعث این بیماری شده باشد و عواقب آن بر روی ساختار استخوان زانو نمایان شود. یکی دیگر از بیماری‌ها و مشکلات اسکلتی که دلیل این حالت است بیماری با نام «بلانت» است. در این بیماری شاهد رشد غیر طبیعی در صفحات در بالای استخوان ساق پا (درشت‌ نی) خواهیم بود. این بیماری تنها با عکس برداری با استفاده از اشعه ایکس به صورت قطعی تشخیص داده می‌شود.

این ناهنجاری همچنین ممکن است یک ناهنجاری اسکلتی مانند «بیماری مارفان» باشد. این بیماری که یک وضعیت ژنتیکی که با شکنندگی زیاد استخوان است ممکن است منجر به ایجاد پاهای پرانتزی شود. اگر به دنبال بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد برای حرکات اصلاحی پای پرانتزی و یا درمان پای پرانتزی با دستگاه  و همچنین با روش جراحی هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. به عنوان مثال پای پرانتزی نوزاد 4 ماهه تا پای پرانتزی کودک 2 ساله ممکن است طبیعی تلقی شود اما برای تعیین وضعیت پای پرانتزی کودک 3 ساله بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

پای پرانتزی در بزرگسالان

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است به ایجاد حالت پاهای پرانتزی منجر شود، استئوآرتریت زانو به دلیل آسیب به مفصل زانو است. در این حالت، ساییدگی مفصل زانو ممکن است منجر به حالت پاهای پرانتزی در فرد شود. مهم‌ترین دلیل ایجاد این مشکل در بزرگسالان اما آرتروز است. آسیب و ساییدگی غضروف و استخوان زانو در بخش داخلی آن ممکن است منجر به ایجاد حالت پاهای پرانتزی در افراد شود. اخباری نیز مبنی بر معافیت پای پرانتزی 99 وجود دارد که می‌توانید برای اطلاع از آن، در اینترنت جستجو نمایید.

تشخیص ژنوواروم توسط بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد

این عارضه در کودکان بدون درد است و تنها با معاینه و اندازه‌گیری و همچنین در برخی از موارد عکسبرداری توسط پزشک، به صورت کامل تشخیص داده می‌شود. در بزرگسالان این مشکل البته ممکن است همراه با درد نیز باشد و پزشک با استفاده از معاینه به تشخیص آن می‌پردازد.

پای پرانتزی در بزرگسالان

عوارض پاهای پرانتزی چیست؟

این عارضه ممکن است درد خاصی در مراحل اولیه نداشته باشد و یا مانع فعالیت‌های طبیعی فرد در حال حاضر نشود. اما به مرور زمان به مفاصل اطراف زانو، رباط‌ها و تاندون‌ها فشار وارد می‌کند و ممکن است در آینده این بخش‌ها را دچار مشکل نماید. به خصوص با بالا رفتن سن، این مشکل تشدید شده و به مرور باعث ساییدگی و آرتروز زانو خواهد شد. همچنین این عارضه به مرور زمان ممکن است منجر به آسیب دیدن به غضروف زانو و آسیب دیدگی مینیسک پا شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود که درمان پای پرانتزی در بزرگسالان جدی گرفته شود و هر چه سریع‌تر با روش‌ها گوناگون برای درمان آن اقدام شود. روش‌های گوناگونی برای درمان این مشکل مانند جراحی، عمل پای پرانتزی با لیزر و حرکات اصلاحی وجود دارد. یکی دیگر از این درمان‌ها، حرکات اصلاحی هستند که در موارد خفیف به کار می‌آیند. برای مشاهده حرکات اصلاحی پای پرانتزی+pdf و یا ورزش حرکات اصلاحی پای پرانتزی pdf می‌توانید در اینترنت جستجو کنید. اگر ساکن مشهدید و به دنبال بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد هستید، بهتر است به وب سایت ما مراجعه نمایید

آشنایی با بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد

روش جراحی استئوتومی که برای اصلاح پاهای پرانتزی انجام می‌شود، یکی از بهترین و قطعی‌ترین درمان‌ها برای حل این مشکل است. این جراحی یکی از بهترین و جدیدترین روش‌ها برای اصلاح مشکل پای پرانتزی در جهان است و توسط بهترین پزشکان در سراسر دنیا تجویز و انجام می‌شود. تجربیات عمل پای پرانتزی در بیماران گوناگون نشان داده است که این جراحی کم عارضه بوده و موجب بهبود درد زانو  و همچنین اصلاح مشکل خمیدگی زانو تا حد زیادی در بیماران مبتلا می‌شود. این جراحی همچنین از مشکلات و ساییدگی بیشتر مفصل زانو  و غضروف آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

اگر ساکن مشهد هستید و دچار مشکل پاهای پرانتزی هستید و یا برای درمان عزیزان خود در این شهر به دنبال بهترین جراح پای پرانتزی در مشهد و نیز آگاهی از هزینه عمل پای پرانتزی 1401، هستید، می‌توانید به صورت آنلاین از دکتر سعید مهاجرزاده نوبت بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.2]

درخواست مشاوره رایگان

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *