جراحی انگشت 4 پا

یکی دیگر از مشکلات ژنتیکی رایج در پا، کوتاهی انگشت پا یا براکی متاتارزی است. انگشتان کوتاه پا ژنتیکی هستند و زمانی اتفاق می‌افتند که یک یا چند استخوان متاتارس پا به طور غیر طبیعی کوتاه باشند.

انگشت کوتاه (براکی متاتارزی یا براکی متاتارسال) وضعیتی است که در آن اختلال رشد در استخوان پا ایجاد می شود که یک انگشت کوتاه ایجاد می کند. 
انگشت چهارم کوتاه شایع ترین است، اگرچه می تواند هر انگشتی را درگیر کند،  خود انگشت پا معمولاً طول طبیعی دارد، اما استخوانی که انگشت پا در قوس (استخوان متاتارس) به آن می‌چسبد کوتاه است، یک انگشت واقعا کوتاه را می توان به عنوان یک انگشت شناور توصیف کرد.

Table of Contents

علت کوتاهی انگشت پا

ارث شایع ترین علت است، اگرچه تروما می تواند نقش داشته باشد،  انگشت کوتاه یک اختلال رشد است و نقص مادرزادی نیست.
این مشکل در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد، براکی متاتارزی ممکن است در افراد مبتلا  به سندرم داون رخ دهد.

پنج متاتارس در پا وجود دارد که متاتارس چهارم بیشتر درگیر است، برخی از افراد ممکن است متاتارس های متعددی داشته باشند که تحت تاثیر قرار گرفته اند. ممکن است در یک پا یا هر دو پا رخ دهد. برخی از افراد مبتلا به براکی متاتارزی پا نیز ممکن است ، این عارضه را در دست داشته باشند.

به طور معمول با براکی متاتارزی، رشد استخوان متاتارس متوقف می شود در حالی که استخوان اطراف به طور طبیعی رشد می کند.

 

چه زمانی باید به دنبال درمان کوتاهی انگشت بود ؟

دلایل رایجی که بیماران برای درمان انگشت کوتاه مراجعه می کنند عبارتند از:
● درد
● تداخل در راه رفتن / فعالیت ها
● مشکل در پوشیدن کفش ها
● بدتر شدن مشکل
● ظاهر نامناسب
● از نظر روانی

 

درمان های غیر جراحی برای انگشتان کوتاه

(هدف از روش‌های غیرجراحی انگشت کوتاه کاهش علائم (یعنی درد یا پینه) است)

درمان‌های ساده‌ای که بیماران می‌توانند انجام دهند عبارتند از:

● کفش‌های حمایتی بپوشند

● از یک ساپورت قوس دار استفاده کنند

● کفش‌هایی با پنجه پهن بپوشند

● فعالیت‌ها را اصلاح کنند

 

درمان‌های غیرجراحی

  • داروهای ضد التهابی: داروهای قوی برای کاهش درد و التهاب.
  • آرتزهای سفارشی پا: با یک قالب دقیق از پای شما ارتز را ایجاد می کند تا پا را بهتر تراز کرده و از آن حمایت کند تا ناراحتی فعلی را کاهش دهد.
  •  آتل یا پد: پدهای خاص ممکن است از فشار و تحریک فیزیکی در کفش جلوگیری کند.

جراحی انگشت 4 پا

بسته به شدت، روش های مختلفی برای اصلاح یک انگشت کوتاه با جراحی وجود دارد. به طور کلی، جراحی شامل بلند کردن استخوان متاتارس با برش استخوان، پیوند استخوان و/یا افزایش تدریجی است.

کوتاهی انگشت پا

چگونه انگشتان کوتاه با جراحی اصلاح می شوند؟

اساس بلند کردن انگشت پا شامل بازگرداندن طول به استخوان کوتاه است. روش های زیادی شرح داده شده است، با این حال امروزه از سه تکنیک استفاده می شود.

  • این روش فقط برای موارد بسیار خفیف استفاده می شود، این شامل ایجاد یک برش خاص  جهت زاویه در استخوان متاتارس برای افزایش طول استخوان با جابجایی استخوان های بریده شده روی یکدیگر است. 
    از آنجایی که تنها مقدار کمی طول را می توان به دست آورد و اکثر مشکلات براکی متاتارس نیاز به تکنیک های پیشرفته تری دارد، افزایش طول برش استخوان لغزنده کم انجام ترین نوع است.
  •   افزایش طول پیوند استخوان یک روش رایج است که در آن طول انگشت پا با قرار دادن یک پیوند استخوانی ساختاری در استخوان کوتاه به دست می‌آید.
     اندازه پیوند استخوان بر اساس مقدار طول مورد نیاز تعیین می شود. با این حال، محدودیتی برای اینکه چقدر طول می توان با این روش به دست آورد نیز وجود دارد. دکتر بلیتز معمولاً این روش را برای انگشتانی که کمتر از یک سانتی‌متر طول دارند و فقط شامل یک انگشت پا می‌شود، در نظر می‌گیرد. پیوند استخوان با یک صفحه استخوانی و پیچ هایی که در پا می مانند، تثبیت می شود. دکتر بلیتز اغلب از پیوند استخوان از استخوان پاشنه خود بیمار استفاده می کند.
  •   افزایش طول فیکساتور خارجی براکی متاتارزیاین را یک روش کشش یا رشد استخوان در نظر بگیرید. این یک روش محبوب برای به دست آوردن هر مقدار طول تا استخوان است. دکتر بلیتز یک برش دقیق استخوان ایجاد می‌کند تا جریان خون حفظ شود (کورتیکوتومی متاتارس) و یک فیکساتور خارجی به بخش‌های استخوانی متصل می‌شود تا استخوان را در یک دوره زمانی از هم جدا کند. بیمار روزی 4 بار دستگاه را می چرخاند تا استخوان به آرامی رشد کند تا به طول مناسب برسد، سپس فیکساتور خارج می شود.
  •  
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.7]

درخواست مشاوره رایگان

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *