سیاه شدن سر استخوان ران. یک عارضه از مصرف داروهای چاق کننده…!!!

عوارض استفاده از کورتون

تعریف کورتون

همانند بیماری چاقی بسیاری افراد از لاغری رنج میبرند و در پی درمان آن هستند. اما بسیار باید مراقب عوارض دارو های چاق کننده باشید. در این مقاله یک مثال از عوارض داروهای چاق کننده برای شما می آوریم.توجه داشته باشید بهترین درمان برای درمان لاغری رژیم های تغذیه ای استاندارد هستند و معمولا درمان دارویی با عوارض خطرناکی همراه هستند، خصوصا اگر زیر نظر پزشک نباشد. چرا که بصورت غیر مجاز از ترکیبات کورتیکواسترویید (همان کورتون) در این باصطلاح قرص های چاق کننده استفاده می‌شود و می‌تواند اند عوارض بسیاری که خطرناکترین آنها سیاه شدن سر استخوان ران (نکروز اواسکولر فمور) میباشد که نیاز به جراحی تعویض مفصل فمور میباشد.

از جمله عوارض دیگر مصرف کورتون ها:

1. ضعف سیستم ایمنی

2. اختلالات دستگاه گوارش(معده و روده)

3. افزایش وزن

4. اختلالات خواب

5. پوکی استخوانی

مصرف طولانی مدت می‌تواند باعث کاهش چگالی استخوان‌ها شود و خطر شکستگی استخوان شود6. سیاه شدن سر استخوان ران(نکروز سر فمور)

عمل همزمان سر استخوان ران

بیماری که ویدئوی آنرا تماشا میکنید بدلیل استفاده از داروهای حاوی کورتون دچار سیاه شدن سر استخوان ران شده اند و تحت جراحی تعویض مفصل ران بصورت دو طرفه قرار گرفتند. این عمل معمولا بصورت همزمان انجام نمی‌شود ولی در این بیمار چون مسافر بودند و وقت کمی داشتند برای اولین بار این عمل بصورت همزمان در یک نوبت جراحی برای بیمار انجام گرفت :

از مطالب ما دیدن فرمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

درخواست مشاوره رایگان

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *